U tohoto článku nebylo technicky možné zajistit fotografie a obrázky.

Milí čtenáři,

Kategorie: Obsah | Autor: Martina Lžičařová

když se zeptáte někoho, kdo v nedávné době něco stavěl, opravoval, předělával a pozval si řemeslníky, často řekne: „Musel jsem je vyhnat. Chtěli hodně peněz, ale práci pokazili.“ Jako důkaz se mi vybavil příběh, který vyprávěl jeden chalupář od Mělníka. Pozval si partu na oplocení tenisového kurtu. Nakoupil více než čtyřmetrové tyče, aby plot byl vysoký, jak je u tenisového hřiště nutné, domluvil se s řemeslníky a odjel do práce. Když se vrátil, plot byl nízký, všechny tyče uříznuté a jejich zbytky naházené do kopřiv.

Anebo další historka, tentokrát od Písku. Noví majitelé staré chalupy nechali při rekonstrukci vyčistit vnitřní prostory. Nestačili se divit, když zmizela i pec, kterou chtěli zachovat. Zedníkům se prostě nelíbila, a tak ji zbourali.

Mnozí chalupáři by také mohli vyprávět, jak učili zedníky strhávat hrany a zdít „křivě“, jak jim vyráběli šablony pro šambrány a jiné plastické prvky v omítce, protože sami to neuměli, a tak dále.

Čas od času nás nabádáte, zda bychom nemohli uveřejňovat adresy těch dobrých, osvědčených zlatých českých ručiček. Na tyhle návrhy pokaždé odpovídám: nemohli. Mimo jiné i proto, že nemůžeme zaručit, zda ten konkrétní člověk či firma právě u vás neselžou, zda s ním budete spokojeni. Protože každá zakázka je individuální, s jinými podmínkami, jiným zadáním. Nezbývá, než dát na reference od dalších zákazníků, které si získáte sami.

A konečně jsem u toho, kam mířím. Internet, ta úžasná studna informací, může pomoci všem, kteří se teprve chystají opravovat a předělávat. Potřebná doporučení na kvalitní řemeslníky lze najít na internetové adrese www.nejremeslnici. cz. Jsou tu vystavena hodnocení řemeslníků, jejich zručnost a kvalita. Reference vkládají samotní zákazníci, spokojení i nespokojení.

Možná si řeknete, že není nic jednoduššího, než si napsat hodnocení sám na sebe. Provozovatelé portálu tvrdí, že proti tomu jsou webové stránky účinně ošetřeny. Samozřejmě i tady nelze zaručit stoprocentní záruku spokojenosti, ale za pozornost tahle snaha přinejmenším stojí.

O autorovi| Martina Lžičařová, šéfredaktorka

Popisy k obrázkům

Milí čtenáři,