Máte sjednáno povinné ručení?


Každoročně podle údajů České tiskové kanceláře nemá půl milionů aut registrovaných v Česku sjednáno povinné ručení. Počet pojistných událostí, které tato auta způsobí, přesáhl v roce 2011 tři tisíce. I přesto, že každoročně počet nehod aut bez sjednaného povinného ručení klesá, způsobí tak řidiči každoročně škody za stovky milionů korun.

 

Pokud máte zaplaceno povinné ručení, pojišťovna vyplatí finanční náhradu poškozenému i při drobné kolizi, kterou způsobíte

 

Proto od ledna roku 2009 jsou neplatiči povinného ručení povinni hradit za každý den, kdy není jejich vozidlo pojištěno, příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Česká kancelář pojistitelů je profesní organizací pojišťoven, které poskytují takzvané povinné ručení. Příspěvek do fondu se pohybuje od 20 do 300 korun za každý den. Pro osobní vůz je to zhruba 50 až 70 korun denně, což znamená ročně částku mezi 18 000 až 25 000 korun. A to už není zanedbatelná suma. ČKP dlužníky proto obesílá s výzvou k zaplacení sankcí a žádá také příspěvek do garančního fondu. Jen v roce 2011 vybraná částka dosáhla hodnoty 454 milionů korun.

Pokud se už někdo dostane do situace, že nemá povinné ručení a způsobí škodu, začne po něm ČKP požadovat uhrazení dlužné částky. Pokud ji viník neuhradí a ani neuzavře dohodu o splácení, předá ČKP případ k externímu vymáhání a v další etapě k soudu. Čímž se daná věc samozřejmě prodražuje. A v krajním případě pokud viník při nehodě zemře, ČKP uplatňuje pohledávku proti dědicům.

 

Povinné ručení usnadní jednání při jakékoliv dopravní nehodě

 

 

Přitom je tak snadné se placení dalších poplatků, exekutorům či soudnímu procesu vyhnout. Každý by si měl sjednat povinné ručení pro své auto. Existuje mnoho možností jak si povinné ručení sjednat. Ale nejjednodušší varianta je sjednání povinného ručení online z pohodlí vašeho domova.

Na webových stránkách www.salvepojisteni.cz je možné si sjednat pojištění online. Na těchto stránkách se nachází jedinečná možnost využití online srovnávače, aktivního call centra a obchodní skupiny najednou. Stránky umožňují pečlivé porovnání různých nabídek a zjištění toho nejlepšího z poměru cena/výkon. Samozřejmostí je aktivní call centrum, které má kompletní obchodní nabídku, a proto může po telefonu rozšířit nabídku srovnávaných produktů a pomoci tak zákazníkovi v rozhodování, které povinné ručení je pro něj nejvýhodnější.

TEXT: REDAKCE
FOTO: THINKSTOCK


Komentáře

Napsat komentář