U tohoto článku nebylo technicky možné zajistit fotografie a obrázky.

Na horském kole Broumovskými stěnami

Kategorie: Zdraví | Autor: ZI

VÝLET

Dominantou Broumovského výběžku je táhlý hřeben stěn. Obejít jej pěšky je na celodenní túru, na kole zvládnete stejnou trasu za pár hodin. Začátek i cíl jsou v Suchém Dolu. Vyrážíme ze středu obce po červené značce k rozcestí, kde se buď vydáme po zelené Pánovou cestou náročným terénem do osady Amerika, anebo pokračujeme podle plánu po červené do Hlavňova. Tudy projedeme až na rozcestí pod bývalou školou, kde odbočíme ze silnice doprava na polní cestu a dál jedeme lesem, kde dáváme opravdu pozor, místy jsou asfaltové silničky nepřehledné a bylo by nepříjemné střetnout se s lesní mechanizací. Při výjezdu z lesa se setkáváme s dalším nebezpečným místem – krátký úsek cesty musíme překonat po silnici s běžným automobilovým provozem. V úseku od Pasů se budeme pohybovat lesními cestami. Čekají nás delší i kratší, mírnější i prudší stoupání a sjezdy, kolem kaple sv. Huberta na Křížové cestě až do Ameriky. Před ní opouštíme červenou značku a pojedeme po modré. U restaurace Amerika vychutnáme za hezkého počasí krásný výhled na Broumovskou kotlinu a hraniční Javoří hory. Stezka pokračuje převážně lesem, u rozcestníku v Martínkovicích se ocitneme na nejnižším místě trasy. Pak už je před námi nejnáročnější úsek strmého stoupání až na vrchol Božanovského Špičáku k Pánovu Kříži. Při odpočinkových zastávkách se můžeme pokochat pohledem na polský Národní park Stolové hory. Cestou z kopce na Slavný nás zastaví výhledy na Krkonoše, Jestřebí hory, Čapí vrch a stolovou horu Ostaš. Závěrečný úsek do Suchého Dolu opatrně sjíždíme. V národní přírodní rezervaci Broumovské stěny je možné jezdit na kole jen po vyznačených cyklostezkách a pouze v době od 8.00 do 17.00 hod.