Auto v zimě

V zimě je auto vystaveno nejen nízkým teplotám, ale i sněhu a posypové soli. Pojďme si říci, na co bychom neměli zapomenout, aby se jízda automobilem i v zimě obešla bez problémů.

 

Od 1. listopadu byste měli vyměnit letní pneumatiky za zimní

 
Námraza, která nás může potkat kdekoliv, pro nás díky dostatečné a funkční výbavě nemusí být žádnou komplikací. Se zledovatělou vrstvičkou na našich oknech si hravě poradíme s obyčejnou škrabkou. Taktéž malý smetáček je neocenitelným pomocníkem v případě, že auto pokryje souvislá vrstva čerstvě napadaného sněhu. Neměli bychom zapomenout ani na rozmrazovač, který však musíme mít uložen mimo vůz, protože uvnitř auta je nám v případě zamrzlého zámku k ničemu.
Vhodným doplňkem interiéru vozidla jsou omyvatelné gumové podlážky, které se dají, na rozdíl od koberečků, jednoduše vyčistit od rozteklého sněhu a bláta. Toto veškeré vybavení, jehož prostřednictvím bude zima pro auto snesitelná, je možné vybrat například v síti hobbymarketů OBI.

 

Do ostřikovačů nalejeme zimní nemrznoucí směs

Nezamrznout!
Nutností je také výměna tekutin v nádržce ostřikovačů. Letní směs do ostřikovačů vyměníme za zimní, přičemž máme na výběr z vícera druhů podle toho, do jak extrémních teplot jsou určeny. Řídíme se především tím, jak velká panuje venku zima. Naší pozornosti by neměl ujít ani chladič a jeho chladicí směs, která by měla být rovněž mrazu odolná, a tudíž nemrznoucí. Jistě uděláme dobře, když nyní zkontrolujeme stav akumulátoru při zatížení a případně jej vyměníme či dobijeme. Je totiž všeobecně známo, že mráz výrazně a negativně ovlivňuje jeho životnost.

 

Pro jízdu na sněhu je vhodné mít k dispozici sněhové řetězy

Zimní pneumatiky jsou nutnost
Již druhým rokem je na území naší republiky v platnosti zákon o povinnosti zimního obutí aut v termínu od 1. listopadu do 31. března. Za zimní pneumatiky jsou považovány ty, jež mají na své boční straně vyobrazeno označení M+S, M,S nebo M/S. Vyznačují se měkčí směsí a lepší přilnavostí k vozovce i za nízkých teplot. Hloubka jejich dezénu by měla být minimálně 4 mm. Překvapí-li nás například při cestě do horského střediska extrémně silná vrstva uježděného sněhu, neřku-li ledu, kdy ani zimní pneumatiky nepomáhají, přicházejí na řadu zimní řetězy, které nás mohou dostat z nejedné ošemetné situace.

 

Tip odborníka:
„Karosérii auta bychom měli udržovat v čistotě v průběhu celého roku. Výjimkou není ani zima, kdy by naše péče měla být o to intenzivnější, protože v důsledku neblahého působení posypové soli povrch i podvozek našeho auta nadměrně trpí. K tomu se nejvíce hodí vysokotlaké mytí za pomoci vysokotlakého čističe, takzvané wapky,“
radí Petr Dvořák z plzeňského OBI marketu.

TEXT: REDAKCE
FOTO: OBI

Auto v zimě