Aplikace do mobilu – reklamace v 25 jazycích

Rubrika: Právo

Kdo si chce v Evropě umět poradit v každé situaci, měl by si do svého mobilního zařízení bezplatně stáhnout aplikaci „ECC-Net: Travel“. Ta obsahuje podrobné informace o právech spotřebitelů v osmi různých oblastech a v častých situacích, jako je zpoždění letadla či problémy s ubytováním, ale nabízí i konkrétní fráze, jak se o svá práva přihlásit v mateřštině obchodníka, a to v 25 jazycích včetně norštiny a islandštiny.

„Aplikace funguje offline, takže uživatel nemusí být v zahraničí připojený k internetu, aby ji mohl využít,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR. Aplikaci si lze zdarma stáhnout či aktualizovat na Google Play Store, v Apple App Store a ve Windows Phone Store.

Po spuštění aplikace si uživatel vybere jazyk, ve kterém ji bude užívat, a pak zemi, v níž se nachází. Vedle informací o jeho právech se uživateli zobrazí i konkrétní věty pro uplatnění reklamace či možnost podání stížnosti přímo v oficiálním jazyce či jazycích státu podnikatele. „V češtině si uživatel přečte, co může v dané situaci požadovat, například také v oblasti nákupů v obchodě, železniční, lodní a autobusové dopravě a při lékařském ošetření,“ uvádí Tomáš  Večl.

www.evropskyspotrebitel.cz

Aplikace do mobilu – reklamace v 25 jazycích